BLOG - ARANŻOWANIE DOMU

URZĄDZANIE I WNĘTRZA.

wtorek, 30 października 2012

wtorek, października 30, 2012 0
Nabieram tępa z pisaniem nowych postów ;) To wszystko za sprawą mojego nowego zlecenia - mam stworzyć zimowy ogród. Wydawałoby się, iż może na takie przedsięwzięcie jest za późno, ale gdy mamy już wybudowaną oranżerię i nam pozostaje ją tylko umiejętnie zagospodarować - to już zmienia kolej rzeczy. Oranżeria ma być dosyć mała, ma powstać na zabudowanym balkonie mieszkania w bloku. Moim pomysłem jest odpowiednie zabezpieczenie ścian balkonu przeciw utracie ciepła i doprowadzenie ogrzewania podłogowego w to miejsce. Dzięki temu, iż będzie w moim projekcie ogrodu zimowego ciepło - z powodzeniem mogę myśleć o ulokowaniu w nim miniaturowych drzewek pomarańczy, cytryn, które tak są kojarzone z ogrodem zimowym.
Wydaje mi się że chyba każdy na hasło ogród zimowy widzi oczami swojej wyobraźni sadzonki pomarańczy i cytryny. Muszę znaleźć jeszcze inne duże rośliny, które ładnie będą się komponowały, może fikusy? Żeby było trochę orientalnie, hibiskus? Tylko będzie trzeba koniecznie ulokować go w miejscu bez przeciągów, ciepłym, bo takie środowisko toleruje najbardziej.
W samej oranżerii oprócz kwiatów chcę ulokować mały stolik dla dwóch osób i krzesła. Będzie to fajne miejsce do picia, kawy, czytania książek, ale też wręcz idealne do rozmów.

Ogród zimowy, w którym idealnie komponuje się zieleń roślin z framugami okiennymi.
shelterness.com


Zależy mi na stworzeniu podobnego klimatu jak tutaj, tylko na niestety na mniejszej powierzchni. Fajnym pomysłem byłoby przyklejenie fototapety na ścianie bez okien- bluszczy, albo jakiejś dzikiej roślinności na ścianie; która byłaby dobrym tłem dla roślin.

0 komentarze